پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۸۴۹۸

 دکترین «کامالا هریس»؛ نگاهی به دیدگاه‌های سیاست خارجی نامزد دموکرات‌ها/ قسمت دوم: هند

«کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در زمینه سیاست خارجی نظرات و دیدگاه‌های خاصی دارد که تحت تأثیر پیشینه شخصی و سیاسی او شکل گرفته است. او و «جو بایدن» در مسائل امنیت ملی همکاری نزدیکی دارند و نظرات مشابهی را در این زمینه ابراز می‌کنند. با این حال، پیشینه «هریس» به عنوان دختر یک مهاجر هندی، به او این امکان را می‌دهد که روابط آمریکا و هند را با دیدگاه خاصی بررسی کند.
نویسنده
زهرا غفوری

در سال ۲۰۲۲، تجارت بین آمریکا و هند به ۱۴۶ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده اهمیت این رابطه است. «هریس» با توجه به ریشه‌های خود، ممکن است بتواند به تقویت این روابط کمک کند. اما انتظار می‌رود که سیاست‌های او در این زمینه مشابه «بایدن» باشد.

«هریس» قبلاً از وضعیت حقوق بشر در هند انتقاد کرده است، اما ممکن است در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، موضع خود را ملایم‌تر کند. کارشناسان بر این باورند که او می‌تواند تأثیر زیادی بر سیاست خارجی آمریکا داشته باشد، به ویژه در زمینه حقوق زنان، به ویژه در افغانستان که ۳.۷ میلیون دختر از تحصیل محروم هستند.
علاوه بر این، «هریس» ممکن است تمایل بیشتری به بحث در مورد موضوعات حساس مانند آزادی مذهبی و بی‌عدالتی‌های جهانی داشته باشد. این رویکرد می‌تواند نشان‌دهنده اولویت‌های هواداران جوان‌تر و فعال‌تر او در فضای مجازی باشد. با توجه به اینکه ۴۴ درصد از رأی‌دهندگان دموکرات زیر ۴۵ سال هستند، این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی بر نتایج انتخابات داشته باشد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی